Linux Cluster til Center of Excelence/HeTh notater
Contents
Opstart på forløb
Enigma. En indføring i krypterings historie på et populært plan.
Hvordan fungerer Enigma
Rollespil: Vi er i 1944 og skal dekryptere en besked. Tusinder meneskeliv afhænger af det (mindst to hold)
Scenarie: Program 80-90% færdigt og vi ved de der kl. 09:00 hver morgen sendes et krytogram hvor
første ord er "Wehrmeldung"
Opgave: Hvad indeholder beskeden
Løbende Enigma opgave
Seks skabe med gaver har en kodelås.
- Måske kaldet bonusopgaver!!!!
Der er seks opgaver hvor opgave to kræver at opgave et er løst.
- Måske tre CUDA og tre MPI opgaver????
Opgave 1
Der er opfanget 50-60 beskeder den 16. april 1943 hvor der ingen glitch er bortset fra at tyskerne er konsekvente og ofte starter et besked med ANXGENERAL eller løjtnant - liste på 50-100 titler. 3 stecker er ændret C'føli med ændring i titel.
Opgave 2
Der er rygter om ændring af generalstabens Enigmaer fra tre til fem kodehjul. Der er et bibliotek med cirka 100 beskeder hvor det er anført operatørens formodede identite baseret på morsekode-identitet, signalstyrke og pejling. Der er et par beskeder med seks anslag (nye rotorkoder) og et par beskeder med ti anslag (nye rotorkoder med fem kodehjul). Alle beskeder er dato/tids-bestemt. Skab to kan åbnes i forbindelse med dette.
Opgave 3
Her snakker vi nok en løsning af en hash af en type
Links
Diskless Nodes
Imaging with CUDA
Virtual landscapes
- terragen (Dårlig IDE ikke open source mere)
Medie wall
Køling/UPS
Disk system
The animation workshop i Viborg
De har måske nogle spændende skuffeprojekter