Difference between revisions of "IP Telefoni - Asterisk - Opgave 1"

From Teknologisk videncenter
Jump to: navigation, search
(IP Telefoni - Asterisk - Opgave 1)
(IP Telefoni - Asterisk - Opgave 1)
Line 7: Line 7:
 
Gruppen gennemarbejder herefter de valgte emner og forbereder en kort præsentation af hvert emne for resten af klassen (f.eks. en PowerPoint præsentation):
 
Gruppen gennemarbejder herefter de valgte emner og forbereder en kort præsentation af hvert emne for resten af klassen (f.eks. en PowerPoint præsentation):
  
1. '''Asterisk Architecture''' - sammenlign gerne Asterisk med traditionel PBX!
+
1. '''Asterisk Architecture''' - sammenlign gerne Asterisk med traditionel PBX!<br/>
2. '''Dialplan''' - hvorfor er denne en hovedkomponent i Asterisk?
+
2. '''Dialplan''' - en af hovedkomponenterne i Asterisk!<br/>
 
+
3. '''Voicemail''' - stadig en aktuel feature - eller?!<br/>
 +
4. '''Internationalization''' - tilpasning til de enkelte regioner i verden!<br/>
 +
5. '''Parking, Paging, and Conferencing''' - features til fleksible medarbejdere uden fast plads i en virksomhed!<br/>
 +
6. '''Internet Call Routing''' - så kan man ringe til brugernavn@domæne!<br/>
 +
7. '''Automatic Call Distribution (ACD) Queues''' - CallCenter-løsningen!<br/>
 +
8.
  
 
Brug f.eks. "Hv.." - ordene i jeres analyse / forberedelse:
 
Brug f.eks. "Hv.." - ordene i jeres analyse / forberedelse:
 +
* Hvad er det for noget?
 
* Hvad skal det bruges til?
 
* Hvad skal det bruges til?
 
* Hvordan virker det?
 
* Hvordan virker det?
 
* Hvorfor er det bygget på den måde?
 
* Hvorfor er det bygget på den måde?
* Hv....
+
* Hvordan skal det ses i den store sammenhæng med resten af produktet?
Når i har fundet svarene på spørgsmålene giver det jer materialet til jeres præsentationer :-)
+
Når i har fundet svarene på spørgsmålene ( og find gerne selv på flere ) giver det jer materialet til jeres præsentationer :-)
 
<br/>
 
<br/>
  
 
[[Category:IP Telefoni]]
 
[[Category:IP Telefoni]]
 
[[Category:Asterisk]]
 
[[Category:Asterisk]]

Revision as of 13:59, 2 January 2016

IP Telefoni - Asterisk - Opgave 1

Gruppeopgave med analyse af Asterisk' systemopbygning og features:

Hver gruppe vælger én Asterisk komponent eller feature på listen herunder ad gangen på skift, indtil alle features er taget.

Gruppen gennemarbejder herefter de valgte emner og forbereder en kort præsentation af hvert emne for resten af klassen (f.eks. en PowerPoint præsentation):

1. Asterisk Architecture - sammenlign gerne Asterisk med traditionel PBX!
2. Dialplan - en af hovedkomponenterne i Asterisk!
3. Voicemail - stadig en aktuel feature - eller?!
4. Internationalization - tilpasning til de enkelte regioner i verden!
5. Parking, Paging, and Conferencing - features til fleksible medarbejdere uden fast plads i en virksomhed!
6. Internet Call Routing - så kan man ringe til brugernavn@domæne!
7. Automatic Call Distribution (ACD) Queues - CallCenter-løsningen!
8.

Brug f.eks. "Hv.." - ordene i jeres analyse / forberedelse:

  • Hvad er det for noget?
  • Hvad skal det bruges til?
  • Hvordan virker det?
  • Hvorfor er det bygget på den måde?
  • Hvordan skal det ses i den store sammenhæng med resten af produktet?

Når i har fundet svarene på spørgsmålene ( og find gerne selv på flere ) giver det jer materialet til jeres præsentationer :-)