Difference between revisions of "Scripting programmering - Python"
(→Onsdag den 31. august 2016) |
(→Onsdag den 31. august 2016) |
||
Line 64: | Line 64: | ||
lav et "sten, papir, saks" spil mod computeren | lav et "sten, papir, saks" spil mod computeren | ||
− | + | - udvid ved at tilføje x antal ture og sammelign hvem der vandt flest gang | |
+ | |||
Generer et tilfældigt kodeord - udvid scriptet ved at spørge brugeren hvor langt kode skal være | Generer et tilfældigt kodeord - udvid scriptet ved at spørge brugeren hvor langt kode skal være | ||
+ | |||
lav et backup script | lav et backup script | ||
− | + | Brugeren indtaster en mappe der skal tages backup af og en destinations mappe | |
− | + | - Udvid ved at tilføje muligheden for at kun bestemte filtyper bliver backupet | |
+ | |||
Lav et primitivt krypterings script | Lav et primitivt krypterings script | ||
− | + | bogstaverne i den string brugeren taster ind bliver erstattet af andre bogstaver (eksempelvis alle A'er bliver skiftet ud med B og alle B'er med C osv ) lav også mulighed for dekryptering | |
+ | |||
lav en tekst editor. | lav en tekst editor. | ||
− | + | brugeren skriver først navnet på filen. alt der skrives derefter bliver gemt i filen indtil han/hun skriver "exit" |
Revision as of 19:38, 30 August 2016
Scripprogrammering - Python
Resourcer
Læsning - Automate the boring stuff
https://www.codingame.com
Download Python Download PyCharm editor
Tirsdag den 30. august 2016
Kl. 08.00
Vi mødes i Navi1: Opsamling fra igår. Gennemgang af lommeregner.
Kl. 09.25 - Formiddagspause Kl. 09.55
Læs Kapittel 1 & 2 af "Automate the boring stuff" Øvelse: gør brug af "if" og "while" sætninger til at lave et "Gæt et tal" spil
Kl. 11.25 - Frokostpause - velbekomme! Kl. 12.00
Undervisning: gennemgå Strings og deres egenskaber hvis der er er tid. gennemgå arrays
Kl. 13.30 - Eftermiddagspause Kl. 13.45
Læs kapittel 3 & 4 af "Automate the boring stuff" Opgave: Brug lister til at lave et spil "sænke slag skib"
Kl. 15.15 - Slut for i dag!
Onsdag den 31. august 2016
Kl. 08.00
Vi mødes i Navi1: Opsamling fra igår. Gennemgang af lommeregner.
Kl. 09.25 - Formiddagspause Kl. 09.55
Læs Kapittel 1 & 2 af "Automate the boring stuff" Øvelse: gør brug af "if" og "while" sætninger til at lave et "Gæt et tal" spil
Kl. 11.25 - Frokostpause - velbekomme! Kl. 12.00
Undervisning: gennemgå Strings og deres egenskaber hvis der er er tid. gennemgå arrays
Kl. 13.30 - Eftermiddagspause Kl. 13.45
Læs kapittel 3 & 4 af "Automate the boring stuff" Opgave: Brug lister til at lave et spil "sænke slag skib"
Kl. 15.15 - Slut for i dag!
Opgaver
lav et "sten, papir, saks" spil mod computeren - udvid ved at tilføje x antal ture og sammelign hvem der vandt flest gang
Generer et tilfældigt kodeord - udvid scriptet ved at spørge brugeren hvor langt kode skal være
lav et backup script Brugeren indtaster en mappe der skal tages backup af og en destinations mappe - Udvid ved at tilføje muligheden for at kun bestemte filtyper bliver backupet
Lav et primitivt krypterings script bogstaverne i den string brugeren taster ind bliver erstattet af andre bogstaver (eksempelvis alle A'er bliver skiftet ud med B og alle B'er med C osv ) lav også mulighed for dekryptering
lav en tekst editor. brugeren skriver først navnet på filen. alt der skrives derefter bliver gemt i filen indtil han/hun skriver "exit"