Difference between revisions of "Objektorienteret Programmering"
From Teknologisk videncenter
(→Tirsdag) |
|||
Line 17: | Line 17: | ||
==Tirsdag== | ==Tirsdag== | ||
− | <h3><i>Access Modifiers< | + | <h3><i>Access Modifiers</i></h3> |
[https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/csharp/language-reference/keywords/access-modifiers Mere Info] | [https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/csharp/language-reference/keywords/access-modifiers Mere Info] | ||
Revision as of 12:32, 8 January 2018
Contents
Mandag
Opsummering
- Lav en class med 3 methods og 3 properties og 1 constructor. Vælg selv typer. - Lav en class som nedarver fra den første class og overrider en af dens funktioner. - Sørg for at begge classes bruger getters og setters
Overloading
Lav din egen Math class Lav en plus funktion der tager imod to tal og returnerer summen af dem. Lav 2 overloads, en der tager imod to float værdier og en der tager imod to int værdier Gør det samme for de andre regnearter (minus, gange, dividere) til sidst, lav en overload som tager imod to strings og outputter summen af tallet i dem.