Difference between revisions of "6277 Projektstyring Uge 50 2015"

From Teknologisk videncenter
Jump to: navigation, search
(Mandag & tirsdag)
(Mandag & tirsdag)
Line 25: Line 25:
 
=== Mandag & tirsdag ===
 
=== Mandag & tirsdag ===
  
*1. [http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/5/51/001_Projektarbejde_generelt_-_hvad_er_et_projekt.pdf PowerPoint - Projektarbejde generelt]
+
*[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/5/51/001_Projektarbejde_generelt_-_hvad_er_et_projekt.pdf PowerPoint - Projektarbejde generelt]
 
**[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/a/a6/001_Projektarbejde_-_Projekt_-_Opgave.pdf Opgave - Projekt]
 
**[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/a/a6/001_Projektarbejde_-_Projekt_-_Opgave.pdf Opgave - Projekt]
*2. [http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/2/2e/002_Projektarbejde_-_Projektmodeller.pdf PowerPoint - Projektmodeller generelt]
+
*[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/2/2e/002_Projektarbejde_-_Projektmodeller.pdf PowerPoint - Projektmodeller generelt]
 
**[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/5/5a/002_Projektarbejde_-_Modeller_-_Opgave.pdf Opgave - Modeller]
 
**[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/5/5a/002_Projektarbejde_-_Modeller_-_Opgave.pdf Opgave - Modeller]
*3. [http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/6/6b/003_Projektarbejde_-_Projektorganisation.pdf PowerPoint - Organisation, roller, interessenter]
+
*[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/6/6b/003_Projektarbejde_-_Projektorganisation.pdf PowerPoint - Organisation, roller, interessenter]
 
**[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/6/62/003_Projektarbejde_-_Organisation_-_Opgave.pdf Opgave - Organisation]
 
**[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/6/62/003_Projektarbejde_-_Organisation_-_Opgave.pdf Opgave - Organisation]
*4. [http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/8/8d/004_Projektarbejde_Typer_af_deltagere.pdf PowerPoint - Typer af projektdeltagere]
+
*[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/8/8d/004_Projektarbejde_Typer_af_deltagere.pdf PowerPoint - Typer af projektdeltagere]
 
**[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/a/a9/004_Projektarbejde_-_Typer_-_Opgave.pdf Opgave - Typer]
 
**[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/a/a9/004_Projektarbejde_-_Typer_-_Opgave.pdf Opgave - Typer]
*5. [http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/9/9b/005_Projektarbejde_-_Projektstart.pdf PowerPoint - Projektstart]
+
*[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/9/9b/005_Projektarbejde_-_Projektstart.pdf PowerPoint - Projektstart]
 
**[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/8/84/005_Projektarbejde_-_Start_-_Opgave_A.pdf Opgave A - Start]
 
**[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/8/84/005_Projektarbejde_-_Start_-_Opgave_A.pdf Opgave A - Start]
 
**[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/3/3e/005_Projektarbejde_-_Start_-_Opgave_B.pdf Opgave B - Start]
 
**[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/3/3e/005_Projektarbejde_-_Start_-_Opgave_B.pdf Opgave B - Start]
*6. [http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/d/db/006_Projektarbejde_-_Test.pdf PowerPoint - Vurdering og testformer]
+
*[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/d/db/006_Projektarbejde_-_Test.pdf PowerPoint - Vurdering og testformer]
 
**[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/2/2d/006_Projektarbejde_-_Test_-_Opgave.pdf Opgave - Test]
 
**[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/2/2d/006_Projektarbejde_-_Test_-_Opgave.pdf Opgave - Test]
*7. [http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/2/2d/007_Projektarbejde_-_Kvalitet.pdf PowerPoint - Projektets kvalitet og din rolle]
+
*[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/2/2d/007_Projektarbejde_-_Kvalitet.pdf PowerPoint - Projektets kvalitet og din rolle]
 
**[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/0/06/007_Projektarbejde_-_Kvalitet_-_Opgave.pdf Opgave - Kvalitet]
 
**[http://mars.tekkom.dk/mediawiki/images/0/06/007_Projektarbejde_-_Kvalitet_-_Opgave.pdf Opgave - Kvalitet]
*8. PowerPoint - Projektmøder
+
*PowerPoint - Projektmøder
 
**Opgave -  
 
**Opgave -  
*9. PowerPoint - Forandringer
+
*PowerPoint - Forandringer
 
**Opgave -  
 
**Opgave -  
  
Efter afsnit 9 vil der være opsamling & evaluering på de første par dage.
+
Efter afsnittet om Forandringer vil der være opsamling & evaluering på de første par dage.
  
 
Der vil være praktiske opgaver undervejs - prøv det af!
 
Der vil være praktiske opgaver undervejs - prøv det af!

Revision as of 16:41, 6 December 2015

Valgfrit Område-/Specialefag 6277 - Projektstyring

Generel information om kurset, de praktiske ting mm.

Faget køres på Mercantec i uge 50/2015

  • Underviser:
    • Anders Dahl Valgreen
    • Mobil: 23 43 41 30
    • Mail: adva@mercantec.dk


Nyttig info:

  • ELEVPLAN bruges ved sygemelding - log ind og benyt SMS systemet. Se vejledning her!
  • Afdelingens telefonnummer 89 50 33 00


Introduktion, agenda, indhold mm.

Beskrivelsen af faget:


Mandag & tirsdag

Efter afsnittet om Forandringer vil der være opsamling & evaluering på de første par dage.

Der vil være praktiske opgaver undervejs - prøv det af!

Onsdag

  • Introduktion til projektstyring
    • Hvad er PRINCE2?
    • En kort introduktion til PRINCE2 af læreren!


  • Gruppearbejde - forbered en fremlæggelse til fredag:
    • Gruppe 1: Kapitel 1-2, Indledning & gennemgang af alle Principperne
    • Gruppe 2: Kapitel 3-6, Introduktion til temaer samt gennemgang af temaerne Business case, Organisation samt Kvalitet
    • Gruppe 3: Kapitel 7-10, Videre med gennemgang af temaerne Planlægning, Risiko, Ændringer & Fremdrift
    • Gruppe 4: Kapitel 11-12, Introduktion til processerne, gennemgang af processerne samt Start af projekt
    • Gruppe 5: Kapitel 13-15, Gennemgang af Ledelse og Initiering af et projekt samt Styring af en fase
    • Gruppe 6: Kapitel 16-18, Gennemgang af Styring af produktleverancer, Ledelse af en faseovergang samt Afslutning
    • Gruppe 7: Kapitel 19, Gennemgang af Tilpasning af PRINCE2 til projektmiljøet samt eksempler på tilpasning


  • Krav og betingelser til gruppernes arbejde og til produktet:
    • I har resten af onsdagen samt hele torsdagen til arbejdet
    • Der skal forberedes præsentationsmateriale, f.eks. en PowerPoint, så gruppen kan fremlægge i 15-20 minutter
    • Alle i gruppen starter med at læse alle de kapitler som gruppen skal lave præsentationsmaterialer til
    • Gruppen holder herefter et møde og bliver enige om formatet på præsentationen, om omfanget, om hvem laver hvad og hvornår etc.
    • Gruppens medlemmer går i gang med arbejdet - enten sammen eller individuelt
    • Gruppen samles torsdag eftermiddag og sætter en præsentation sammen af de enkelte medlemmers afsnit eller ud fra et samarbejde
      • Husk at afprøve præsentationen - det er svært at få tiden til at passe ;-)
    • Vigtigt: I skal alle prøve at finde gode og relevante eksempler at vise os andre, på brugen af jeres PRINCE2-emner, ude fra 'det virkelige liv'
      • Dette giver klart den bedste forståelse af et forholdsvis stort og kompliceret emne!


Torsdag

Der arbejdes videre i grupperne med PRINCE2, og på at få fremlæggelsen til fredag klar

Fredag

Fremlæggelse af gruppernes arbejde:

  • Kl. 08.15 - Gruppe 1
  • Kl. 08.35 - Gruppe 2
  • Kl. 08.55 - Gruppe 3
  • Kl. 09.15 - Gruppe 4
  • Kl. 09.35 - Formiddagspause
  • Kl. 10.00 - Gruppe 5
  • Kl. 10.25 - Gruppe 6
  • Kl. 10.45 - Gruppe 7
  • Kl. 11.05 - Opsamling, evaluering & afslutning
  • Kl. 11.25 - Go' weekend!

Karaktergivning bliver en fælles karakter til gruppen, givet af lærer og elever umiddelbart efter fremlæggelsen!

Undervisningsmaterialer, links mm.


Video-guides: