CCDA Netværksdesign I/Opgave 10
Indhold:
Denne case skal indeholde information indsamlet fra Chapter 10, Routing Protocol Characteristics, RIP, EIGRP, and IS-IS og Chapter 11, OSPF, BGP, Route Manipulation, and IP Mulitcast
Opgaver:
- Ud fra det design du har nu skal du beregne hvor lang tid det vil tage for en opdatering med RIPv1 at nå fra den ene ende af netværket til den anden.(RIPupdate timer = 30sec)
- Hvad er fordelene ved at have equal cost links når man bruger OSPF eller ISIS?
- Hvis jeres design brugte point-2-point link på jeres WAN giv da et eksempel på hvordan man konfigurere ODR.
Vælg en protokol og beskriv hvorfor i har valgt den routings protokol.
- Hvis i har valgt en hierarisk routing protokol, vis da hvor de skiller.
- Hvor i jeres netværk ville i implementere summering. Og har i overvejet hvor man ville kunne bruge en default route?
- Hvad skal man være opmærksom på når man redistribuerer?
Links: OSPF Design Guide: http://www.cisco.com/en/US/tech/tk365/technologies_white_paper09186a0080094e9e.shtml
Enhanced Interior Gateway Routing Protocol: http://www.cisco.com/en/US/tech/tk365/technologies_white_paper09186a0080094cb7.shtml
Designing Large-Scale IP Internetworks: http://docwiki.cisco.com/wiki/Internetwork_Design_Guide_--_Designing_Large- Scale_IP_Internetworks
High Availability Campus Network Design-Routed Access Layer: https://www.cisco.com/en/US/docs/solutions/Enterprise/Campus/routed-ex.html
BGP Introduction: http://www.cisco.com/en/US/tech/tk365/tk80/tsd_technology_support_sub-protocol_home.html http://www.cisco.com/en/US/tech/tk365/technologies_tech_note09186a00800c95bb.shtml
IS-IS Introduction: http://www.cisco.com/en/US/tech/tk365/tk381/tsd_technology_support_sub-protocol_home.html
Er der andre vigtige emner fra Chapter 10 du mener skal med, så er det DIT ansvar at få det med.
Alle informationer til at lave denne opgave findes under Casen, og i bogen. Er der spørgsmål så spørg virksomheden (Din underviser).
Casen skal være mailet til læreren inden vi mødes igen og vil blive gennemgået i klassen.