IP Telefoni - Asterisk - Opgave 1

From Teknologisk videncenter
Revision as of 12:59, 2 January 2016 by Adva (talk | contribs) (IP Telefoni - Asterisk - Opgave 1)
Jump to: navigation, search

IP Telefoni - Asterisk - Opgave 1

Gruppeopgave med analyse af Asterisk' systemopbygning og features:

Hver gruppe vælger én Asterisk komponent eller feature på listen herunder ad gangen på skift, indtil alle features er taget.

Gruppen gennemarbejder herefter de valgte emner og forbereder en kort præsentation af hvert emne for resten af klassen (f.eks. en PowerPoint præsentation):

1. Asterisk Architecture - sammenlign gerne Asterisk med traditionel PBX!
2. Dialplan - en af hovedkomponenterne i Asterisk!
3. Voicemail - stadig en aktuel feature - eller?!
4. Internationalization - tilpasning til de enkelte regioner i verden!
5. Parking, Paging, and Conferencing - features til fleksible medarbejdere uden fast plads i en virksomhed!
6. Internet Call Routing - så kan man ringe til brugernavn@domæne!
7. Automatic Call Distribution (ACD) Queues - CallCenter-løsningen!
8.

Brug f.eks. "Hv.." - ordene i jeres analyse / forberedelse:

  • Hvad er det for noget?
  • Hvad skal det bruges til?
  • Hvordan virker det?
  • Hvorfor er det bygget på den måde?
  • Hvordan skal det ses i den store sammenhæng med resten af produktet?

Når i har fundet svarene på spørgsmålene ( og find gerne selv på flere ) giver det jer materialet til jeres præsentationer :-)