Difference between revisions of "6243 Systemudvikling og projektstyring Agenda"

From Teknologisk videncenter
Jump to: navigation, search
(Målepind)
(Målepind)
Line 2: Line 2:
  
 
== Målepind==
 
== Målepind==
1:  Eleven kan arbejde med de forskellige faser i projektstyring fra etableringen af et projekt, den overordnede planlægning af projektet, opstilling af hoved- og delmål, tidsestimering og deraf udledte ressourceforbrug, samt styring af projekter med tilhørende afrapportering.
+
* Eleven kan arbejde med de forskellige faser i projektstyring fra etableringen af et projekt, den overordnede planlægning af projektet, opstilling af hoved- og delmål, tidsestimering og deraf udledte ressourceforbrug, samt styring af projekter med tilhørende afrapportering.
2:  Eleven kan, ud fra en kravspecifikation, planlægge, opbygge og idriftsætte et it-system.   
+
 
3:  Eleven kan udarbejde nødvendig produkt- og præsentationsdokumentation i forhold til præsentation af systemet.   
+
* Eleven kan, ud fra en kravspecifikation, planlægge, opbygge og idriftsætte et it-system.   
4:  Eleven kan gennemføre projektet i et samarbejdet med andre elever, og kan herunder udvise en konstruktiv kommunikation med de øvrige elever.   
+
 
5:  Eleven kan forberede og i plenum gennemføre en præsentation af systemet.
+
* Eleven kan udarbejde nødvendig produkt- og præsentationsdokumentation i forhold til præsentation af systemet.  
 +
   
 +
* Eleven kan gennemføre projektet i et samarbejdet med andre elever, og kan herunder udvise en konstruktiv kommunikation med de øvrige elever.  
 +
   
 +
* Eleven kan forberede og i plenum gennemføre en præsentation af systemet.
  
 
==Materiale==
 
==Materiale==

Revision as of 23:45, 17 October 2015

6243 Systemudvikling og projektstyring Agenda

Målepind

  • Eleven kan arbejde med de forskellige faser i projektstyring fra etableringen af et projekt, den overordnede planlægning af projektet, opstilling af hoved- og delmål, tidsestimering og deraf udledte ressourceforbrug, samt styring af projekter med tilhørende afrapportering.
  • Eleven kan, ud fra en kravspecifikation, planlægge, opbygge og idriftsætte et it-system.
  • Eleven kan udarbejde nødvendig produkt- og præsentationsdokumentation i forhold til præsentation af systemet.
  • Eleven kan gennemføre projektet i et samarbejdet med andre elever, og kan herunder udvise en konstruktiv kommunikation med de øvrige elever.
  • Eleven kan forberede og i plenum gennemføre en præsentation af systemet.

Materiale

IT-Retten

Systemfejl1 - Amanda

Agenda

Dag1

  • Introduktion
  • Design modeller
  • Case 1 opgave
  • PPT Præsentation

Dag2

  • Implementering
  • Case 2 opgave
  • PPT Præsentation


Dag3

Dag4

Dag5

Dag6

Dag7

Dag8

Dag9

Dag10

  • Afsluttende Teori prøve