Difference between revisions of "TDC Scale/Notater"

From Teknologisk videncenter
Jump to: navigation, search
m (Hvilke funktionaliteter skal afprøves?)
Line 29: Line 29:
 
*[http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/selvbetjening/pdf/Kom_godt_i_gang_1_0.pdf Kom godt i gang med TDC IP Telefoni Scale] - Sikkert fin nok hvis man er dødelig bruger:)
 
*[http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/selvbetjening/pdf/Kom_godt_i_gang_1_0.pdf Kom godt i gang med TDC IP Telefoni Scale] - Sikkert fin nok hvis man er dødelig bruger:)
 
*[http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/selvbetjening/pdf/Opsaetning_af_funktioner_1_0.pdf Opsætning af funktioner i TDC IP Telefoni Scale] - Her står en masse gode ting i til gengæld
 
*[http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/selvbetjening/pdf/Opsaetning_af_funktioner_1_0.pdf Opsætning af funktioner i TDC IP Telefoni Scale] - Her står en masse gode ting i til gengæld
 +
==Notater==
 +
Port 2208 skal åbnes i firewallen for receptioneisten og Call centeret<br>
 +
På switche er Voice VLAN'et 10 4 sidste porte er til ATA'er (De finder ikke selv Voice VLAN så de er static access porte på VLAN 10)

Revision as of 11:23, 18 May 2010

<accesscontrol>teacher</accesscontrol>

TDC Scale

Profiler

Profiler er den måde Scale håndterer brugere/telefoner.
Profilerne består af en telefon, der hænger sammen med en bruger, samt nummeret på den.
Profilen skal også tildeles licenser - Mere om dem senere.

Backup af profiler

Under telefonopsætning > profilopsæting kan man tage en backup af eksisterende profiler.
Den kan ændres og uploades igen så vi har en std config - Rael har en kopi af den.

Licenser

Under bestillinger kan man se/købe licenser
Det dækker over alt fra ekstra profiler til MoH og andre telefon funktioner.

Test Setup

Hvilke funktionaliteter skal afprøves?

  • Beskedsvar, evt. med E-mail
  • Ventemusik
  • Notering
  • Receptionist
  • Søgegruppe
  • Konference
  • Menuvalg
    • Tastemenu
    • Åbningstider

Hvad skal den bestå af?

Dokumentation

Her er lidt at state med, og om vi skal have lov til at dele det ud, kunne man jo overveje.
http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/telefoni/faq.php?id=8566

Notater

Port 2208 skal åbnes i firewallen for receptioneisten og Call centeret
På switche er Voice VLAN'et 10 4 sidste porte er til ATA'er (De finder ikke selv Voice VLAN så de er static access porte på VLAN 10)