FreePBX/Udvidede faciliteter/Queues

From Teknologisk videncenter
Jump to: navigation, search

Oprettelse af Queue

Queues er en facilitet som har mere end 30 options og kan skræddersys til de fleste formål direkte fra FreePBX GUI'en

  1. Giv køen et navn
  2. Tildel køen en ledig Extension
  3. Tilføj evt. statiske agenter. (Altid med i køen)
  4. Tilføj evt. dynamiske agenter. (Kan logge ind og ud af køen)
FreePBX queue1.PNG

Yderligere konfiguration 1

Eksempler på yderligere konfiguration kunne være

  1. Max Callers: Hvor mange opkald må stå i kø. (0 svarer til ubegrænset antal)
  2. Join Empty: Hvis der ingen agenter - altså dem der skal svare telefonen - er tilstede skal opkald i kø eller bortvises.
  3. Ring Strategy. Efter hvilken politik skal agenternes telefoner ringe.
FreePBX queue2.PNG

Yderligere konfiguration 2

Eksempler på yderligere konfiguration kunne være

  1. Frequency: Hvor tit skal køpositionen annonceres. (De er nummer 12 i køen..)
  2. Announce Position: Slå annoncering af køposition til.
  3. Announce Hold Time: Anslå ventetiden til brugeren. (Antal minutters forventet køtid)
  4. IVR Break Out menu: Giv brugeren mulighed for andre valg i ventetiden
  5. Repeat Frequency: Hvortit skal brugernen have mulighed for andre valg i ventetiden
  6. Fail Over destination: Hvor skal opkaldet viderestilles hvis opkaldet ikke opfylder køens krav. For eksempel Join Empty
FreePBX queue3.PNG