Difference between revisions of "TDC Scale/Viborg kommune"

From Teknologisk videncenter
Jump to: navigation, search
m (Opgave)
m (Forslag til demonstrationen)
 
(9 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 1: Line 1:
 +
__NOTOC__
 +
=Løsning=
 +
[[TDC Scale/Uge 35 kommune/Løsning| Løsning]]
 
= Viborg kommune =
 
= Viborg kommune =
 
{|
 
{|
Line 6: Line 9:
  
 
= Opgave =
 
= Opgave =
Der er ved at blive bygget et nyt rådhus i Viborg<ref>http://www.viborg.dk/db/diverse.nsf/Alle/4BE029DAB452C042C125741F0069A48C?OpenDocument</ref>
+
[[Image:Vkb1.png|right|300px]]
. Rådhuset forventes fædigt august 2010 og er på 20.000m<sup>2</sup> og skal huse cirka 800 medarbejdere. <ref>http://www.viborg.dk/db/diverse.nsf/pdf/byggeprogram290807/$File/byggeprogram290807.pdf</ref> Oplysninger om bygning<ref>http://www.viborg.dk/db/diverse.nsf/pdf/raadhus1_web/$File/raadhus1_web.pdf</ref>
 
  
Vi skal have overbevist Viborg kommune om TDC Scales muligheder, og få dem til at vælge os som leverandør. Vi skal derfor lave en demonstration hvor vi overbeviser dem om Scale fordele. Vi ligger i skarp konkurence med andre leverandører.
+
Viborgs nye rådhus som huser cirak. 800 medarbejdere ønsker nyt telefonsystem.
[[Image:Vkb1.png|float|800px]]
 
  
 
= Fakta om Viborg kommune =
 
= Fakta om Viborg kommune =
Line 35: Line 36:
  
  
== Opgavedetaljer ==
+
= Opgavedetaljer =
 +
== Potentiel ny kunde ==
 +
Vi skal have overbevist Viborg kommune om TDC Scales muligheder, og få dem til at vælge os som leverandør. Vi skal derfor lave en demonstration hvor vi overbeviser dem om Scale fordele. Vi ligger i skarp konkurence med andre leverandører.
 +
 
 +
Nedenfor er der et oplæg til en demonstration, men hvis i har nogle gode ideer af funktioner til demonstrationen skal vi have dem med.
 +
==Hvornår==
 +
Demonstrationen foregår fredag morgen kl. 08:30
 +
 
 +
==Forslag til Proof of Concept løsning==
 +
 
 
*Et hovednummer hvor der kan ringes ind til en menu. Der skal være mulighed for at stille videre til en [[TDC_Scale/Receptionist|Receptionist]].
 
*Et hovednummer hvor der kan ringes ind til en menu. Der skal være mulighed for at stille videre til en [[TDC_Scale/Receptionist|Receptionist]].
** I FAT testen skal der være mulighed for at omstille til Teknisk forvaltning og borgerservice.
+
** I Proof of Concept løsningen skal der være mulighed for at omstille til Teknisk forvaltning og borgerservice.
 
***I Teknisk forvaltning skal det være muligt at stå i kø. (To medarbejdere i testen)
 
***I Teknisk forvaltning skal det være muligt at stå i kø. (To medarbejdere i testen)
 
***I borgerservice skal man kunne vælge mellem Pas/kørekort, boligsikring og folkeregisteret. (en medarbejder til hver funktion)
 
***I borgerservice skal man kunne vælge mellem Pas/kørekort, boligsikring og folkeregisteret. (en medarbejder til hver funktion)
Line 43: Line 53:
 
*Kommunens åbningstid er mellem 9:00 og 15:00 mandag til fredag.
 
*Kommunens åbningstid er mellem 9:00 og 15:00 mandag til fredag.
 
*Teknisk forvaltning holder dog lukket fra torsdag kl. 12:00
 
*Teknisk forvaltning holder dog lukket fra torsdag kl. 12:00
 +
*En del medarbejdere sidder ved en PC hvor de finder telefonnumre på borgere og skal ringe dem op
 +
**Kan det lade sig gøre at ringe op direkte fra PC'en??
 +
*Demonstration af faxløsning. (Analog Lady telefon er bevis nok) (Husk at informere kunden om evt. begrænsninger)
 +
*Det skal være muligt at søge en medarbejder ud fra navnet. (Stave navnet)
 +
 
=Bemærkninger=
 
=Bemærkninger=
 
<references/>
 
<references/>
 
[[Category:TDC Scale]]
 
[[Category:TDC Scale]]

Latest revision as of 07:37, 29 March 2012

Løsning

Løsning

Viborg kommune

Internet multihomed muligheder


Opgave

Vkb1.png

Viborgs nye rådhus som huser cirak. 800 medarbejdere ønsker nyt telefonsystem.

Fakta om Viborg kommune

  • 92.830 indbyggere (pr. 1. januar 2009)
  • et samlet areal på 1.422 km2 - det svarer til 3,3% af hele Danmarks areal
  • et samlet budget på over 4,0 mia. kr.
  • ca. 7.100 ansatte (omregnet til heltidsstillinger)
  • ca. 52.000 arbejdspladser i alt
  • 74 pasningstilbud på børneområdet f.eks. børnehaver
  • 26 folkeskoler, 7 efterskoler og 9 friskoler
  • 21 ungdomsuddannelsesinstitutioner
  • 16 plejecentre

[1]

Viborg kommunes topologi

  • Rådhus 800 medarbejdere[2]
  • Viborg teknisk forvaltning 400 medarbejdere - ligger ikke i det nye rådhus[2]
  • Cirka 100 hjemmearbejdspladser[2]
  • Borgercenter Viborg: 50 medabejdere [2]
  • Borgercenter Bjeringbro: 10 medabejdere [2]
  • Borgercenter Ørum: 5 medabejdere [2]
  • Borgercenter Møldrup: 10 medabejdere [2]
  • Borgercenter Stoholm: 10 medabejdere [2]
  • Borgercenter Karup: 10 medabejdere [2]


Opgavedetaljer

Potentiel ny kunde

Vi skal have overbevist Viborg kommune om TDC Scales muligheder, og få dem til at vælge os som leverandør. Vi skal derfor lave en demonstration hvor vi overbeviser dem om Scale fordele. Vi ligger i skarp konkurence med andre leverandører.

Nedenfor er der et oplæg til en demonstration, men hvis i har nogle gode ideer af funktioner til demonstrationen skal vi have dem med.

Hvornår

Demonstrationen foregår fredag morgen kl. 08:30

Forslag til Proof of Concept løsning

  • Et hovednummer hvor der kan ringes ind til en menu. Der skal være mulighed for at stille videre til en Receptionist.
    • I Proof of Concept løsningen skal der være mulighed for at omstille til Teknisk forvaltning og borgerservice.
      • I Teknisk forvaltning skal det være muligt at stå i kø. (To medarbejdere i testen)
      • I borgerservice skal man kunne vælge mellem Pas/kørekort, boligsikring og folkeregisteret. (en medarbejder til hver funktion)
    • Det skal være muligt for borgeren at ringe direkte til Teknisk forvaltning eller borgerservice uden om hovednummeret.
  • Kommunens åbningstid er mellem 9:00 og 15:00 mandag til fredag.
  • Teknisk forvaltning holder dog lukket fra torsdag kl. 12:00
  • En del medarbejdere sidder ved en PC hvor de finder telefonnumre på borgere og skal ringe dem op
    • Kan det lade sig gøre at ringe op direkte fra PC'en??
  • Demonstration af faxløsning. (Analog Lady telefon er bevis nok) (Husk at informere kunden om evt. begrænsninger)
  • Det skal være muligt at søge en medarbejder ud fra navnet. (Stave navnet)

Bemærkninger