Difference between revisions of "23008 Engelsk"
From Teknologisk videncenter
(Oprettet af autobot) |
m (Changed protection level for "23008 Engelsk": Beskyttes, således elever ikke kan ændre fag [edit=sysop:move=sysop] [cascading]) |
||
(12 intermediate revisions by 2 users not shown) | |||
Line 1: | Line 1: | ||
− | {{Infobox | + | {{Infobox fag |
| fagnr = 23008 | | fagnr = 23008 | ||
| fagnavn = Engelsk | | fagnavn = Engelsk | ||
Line 15: | Line 15: | ||
| målpind10 = Eleven kan anvende IT til kommunikation, informationssøgning, sprogtræning og tekstproduktion. | | målpind10 = Eleven kan anvende IT til kommunikation, informationssøgning, sprogtræning og tekstproduktion. | ||
| målpind11 = Eleven kan genkende og redegøre for forskelle og ligheder imellem egen og andres kultur. | | målpind11 = Eleven kan genkende og redegøre for forskelle og ligheder imellem egen og andres kultur. | ||
− | | | + | | tilknyttetV7 = [[IT-SupporterV7|IT-Supporter]] [[DatateknikerV7|Datatekniker]] [[KontorserviceteknikerV7|Kontorservicetekniker]] [[TeleinstallationsteknikerV7|Teleinstallationstekniker]] [[TelesystemteknikerV7|Telesystemtekniker]] |
+ | | tilknyttetV8 = [[IT-SupporterV8|IT-Supporter]] [[Datatekniker-programmeringV8|Datatekniker-programmering]] [[Datatekniker-infrastrukturV8|Datatekniker-infrastruktur]] [[TeleinstallationsteknikerV8|Teleinstallationstekniker]] [[TelesystemteknikerV8|Telesystemtekniker]] | ||
}} | }} | ||
{{Infobox specialeV7 | {{Infobox specialeV7 | ||
Line 25: | Line 26: | ||
| karakter2 = -, 13 skala, Eksamen. | | karakter2 = -, 13 skala, Eksamen. | ||
| karakter3 = -, 13 skala, Standpunktskarakter. | | karakter3 = -, 13 skala, Standpunktskarakter. | ||
+ | | karakter4 = -, 7-trinsskala, Eksamen. | ||
+ | | karakter5 = -, 7-trinsskala, Standpunktskarakter. | ||
+ | }} | ||
+ | [[Category:IT-SupporterV7]] [[Category:DatateknikerV7]] [[Category:KontorserviceteknikerV7]] [[Category:TeleinstallationsteknikerV7]] [[Category:TelesystemteknikerV7]] | ||
+ | {{Infobox specialeV8 | ||
+ | | speciale = Fællesfag for hovedforløb | ||
+ | | fagkat = [[Grundfag V8|Grundfag ]] | ||
+ | | fagtype = [[Bundet V8|Bundet ]] | ||
+ | | niveau = [[E V8|E ]] | ||
+ | | karakter1 = -, Procentskala, Eksamen. | ||
+ | | karakter2 = -, 13-skala, Eksamen. | ||
+ | | karakter3 = -, 13-skala, Standpunktskarakter. | ||
| karakter4 = -, 7-trinsskala, Eksamen. | | karakter4 = -, 7-trinsskala, Eksamen. | ||
| karakter5 = -, 7-trinsskala, Standpunktskarakter. | | karakter5 = -, 7-trinsskala, Standpunktskarakter. | ||
}} | }} |
Latest revision as of 14:33, 4 October 2010
23008 Engelsk
Fagnummer: | 23008 | |||
Fagnavn: | Engelsk | |||
Varighed: | 2,0 uger uge(r) | |||
Lokal Udd. plan: | Lokal uddannelsesplan | |||
Materialer: | Kursus indhold | |||
Gældende: | 01-07-2008 og fremefter | |||
Ordning: | Version 7 og Version 8-2010 | |||
Version 7: | IT-Supporter Datatekniker Kontorservicetekniker Teleinstallationstekniker Telesystemtekniker | |||
Version 8: | IT-Supporter Datatekniker-programmering Datatekniker-infrastruktur Teleinstallationstekniker Telesystemtekniker | |||
Målpinde
1: | Eleven kan anvende fremmedsproget hensigtsmæssigt i erhvervsfaglige, samfundsmæssige og almene sammenhænge. | |||||||||||||||||||||||||||
2: | Eleven kan anvende et enkelt, men rimeligt sammenhængende sprog i erhvervsfaglige og samfundsmæssige og almene sammenhænge. | |||||||||||||||||||||||||||
3: | Eleven kan anvende, hensigtsmæssige tale-, skrive-, lytte- og læsestrategier. | |||||||||||||||||||||||||||
4: | Eleven kan anvende såvel verbale som nonverbale strategier. | |||||||||||||||||||||||||||
5: | Eleven kan dokumentere forståelse af enkle og mere sammenhængende tekster og kontekster på fremmedsproget. | |||||||||||||||||||||||||||
6: | Eleven kan læse og dokumentere forståelse af enkle og mere sammenhængende tekster på fremmedsproget. | |||||||||||||||||||||||||||
7: | Eleven kan skrive i et enkelt, men rimeligt sammenhængende sprog om erhvervsfaglige, samfundsmæssige og almene forhold på fremmedsproget. | |||||||||||||||||||||||||||
8: | Eleven kan redegøre for og i et enkelt, men rimeligt sammenhængende sprog tale om erhvervsfaglige, samfundsmæssige og almene forhold på fremmedsproget. | |||||||||||||||||||||||||||
9: | Eleven kan anvende begyndende sproglig opmærksomhed og viden til formidling i erhvervsfaglige, samfundsmæssige og almene sammenhænge. | |||||||||||||||||||||||||||
10: | Eleven kan anvende IT til kommunikation, informationssøgning, sprogtræning og tekstproduktion. | |||||||||||||||||||||||||||
11: | Eleven kan genkende og redegøre for forskelle og ligheder imellem egen og andres kultur. | |||||||||||||||||||||||||||
Fællesfag for hovedforløb Version 7