Difference between revisions of "TDC Scale/Notater"
m (→Login) |
m (→Login) |
||
Line 25: | Line 25: | ||
= Login = | = Login = | ||
*https://selvbetjening.tdc.dk/krumer/priv/std/showDefault.do | *https://selvbetjening.tdc.dk/krumer/priv/std/showDefault.do | ||
+ | **Hvis spærret ring 80800160 Erhverv | ||
<!--*https://scalelogin.tdc.dk/Login/--> | <!--*https://scalelogin.tdc.dk/Login/--> | ||
==Hvad skal setup'et bestå af?== | ==Hvad skal setup'et bestå af?== | ||
+ | |||
=Profiloplysninger på bruger (Ændre SIP adgangskode og Scale login password = | =Profiloplysninger på bruger (Ændre SIP adgangskode og Scale login password = | ||
*Selvbetjening->oversigter->profiloplysninger | *Selvbetjening->oversigter->profiloplysninger |
Revision as of 13:55, 1 June 2010
<accesscontrol>teacher</accesscontrol>
Contents
TDC Scale
Profiler
Profiler er den måde Scale håndterer brugere/telefoner.
Profilerne består af en telefon, der hænger sammen med en bruger, samt nummeret på den.
Profilen skal også tildeles licenser - Mere om dem senere.
Backup af profiler
Under telefonopsætning > profilopsæting kan man tage en backup af eksisterende profiler.
Den kan ændres og uploades igen så vi har en std config - Rael har en kopi af den.
Licenser
Under bestillinger kan man se/købe licenser
Det dækker over alt fra ekstra profiler til MoH og andre telefon funktioner.
Test Setup
Hvilke funktionaliteter skal afprøves?
- Beskedsvar, evt. med E-mail
- Ventemusik
- Notering
- Receptionist
- Søgegruppe
- Konference
- Menuvalg
- Tastemenu
- Åbningstider
Login
- https://selvbetjening.tdc.dk/krumer/priv/std/showDefault.do
- Hvis spærret ring 80800160 Erhverv
Hvad skal setup'et bestå af?
Profiloplysninger på bruger (Ændre SIP adgangskode og Scale login password
- Selvbetjening->oversigter->profiloplysninger
Tildel licens til profil/bruger
- Selvbetjening->telefonopsætning->rettigheder vælg Tildel licens til telefonprofil
Beskedsvar
Dokumentation
Her er lidt at state med, og om vi skal have lov til at dele det ud, kunne man jo overveje.
http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/telefoni/faq.php?id=8566
- Kom godt i gang med TDC IP Telefoni Scale - Sikkert fin nok hvis man er dødelig bruger:)
- Opsætning af funktioner i TDC IP Telefoni Scale - Her står en masse gode ting i til gengæld
Notater
Port 2208 skal åbnes i firewallen for receptioneisten og Call centeret
På switche er Voice VLAN'et 10 4 sidste porte er til ATA'er (De finder ikke selv Voice VLAN så de er static access porte på VLAN 10)