Difference between revisions of "LUPv9 general information"

From Teknologisk videncenter
Jump to: navigation, search
m (added Category:LUPv9 using HotCat)
m (Mødetider og hjemmearbejde)
Line 3: Line 3:
  
 
Ud over de skemalagte lektioner skal der påregnes hjemmearbejde i form af forberedelse og opgaver. Mængden vil variere fra uge til uge, men vil udgøre cirka seks timer ugentligt.
 
Ud over de skemalagte lektioner skal der påregnes hjemmearbejde i form af forberedelse og opgaver. Mængden vil variere fra uge til uge, men vil udgøre cirka seks timer ugentligt.
 +
=Fordybelse og projektarbejde=
 +
Som udgangspunkt foregår fordybelse og projektarbejde på skolen i skoletiden.
  
 
=Studiemiljø=
 
=Studiemiljø=

Revision as of 09:22, 26 January 2017

Mødetider og hjemmearbejde

Der er tilstedeværelsespligt i perioden fra 08:00 til 15:15 mandag til torsdag og 08:00 til 11:30 fredag.

Ud over de skemalagte lektioner skal der påregnes hjemmearbejde i form af forberedelse og opgaver. Mængden vil variere fra uge til uge, men vil udgøre cirka seks timer ugentligt.

Fordybelse og projektarbejde

Som udgangspunkt foregår fordybelse og projektarbejde på skolen i skoletiden.

Studiemiljø

Læringsforløbene er tilrettelagt i et Open Learning Center – OLC – som indeholder følgende læringsrum:

Formidlings-områder
Lærerstyret undervisning i formidlingslokale. Formidlinger vil typisk have en varighed af 45 minutter. Antallet af formidlinger vil variere fra fag til fag, men der vil i gennemsnit være cirka to formidlinger per dag.
Fordybelses-områder
Fordybelses områderne anvendes til fordybelse i de enkelte emner og til udarbejdelse af skriftlig dokumentation og opgavebesvarelse. I forbindelse med fordybelsesområderne vil der befinde sig en vejleder.
Praksis-områder
Gruppe eller selvstændigt praktisk arbejde i projekt- eller øvelses-form. I praksisområdet vil der være adgang til udstyr, software og materialer. I området vil der befinde sig en vejleder.

På en typisk dag i OLC’et vil de enkelte elever efter behov skifte mellem de forskellige læringsrum. For at anvende OLC metoden optimalt, er det vigtigt at den enkelte elev lærer at anvende sin egen personlige læringsstil. Da arbejde i et OLC er meget selvstændigt, er det nødvendigt at den enkelte elev er disciplineret og motiveret under forløbet. Der er en høj grad af frihed under ansvar men også en tæt dialog med de enkelte undervisere, elevens kontaktlærer og den hovedforløbs ansvarlige.