Difference between revisions of "LUPv9 general information"
m |
m (→Fordybelse og projektarbejde) |
||
Line 18: | Line 18: | ||
På en typisk dag i OLC’et vil de enkelte elever efter behov skifte mellem de forskellige læringsrum. For at anvende OLC metoden optimalt, er det vigtigt at den enkelte elev lærer at anvende sin egen personlige læringsstil. Da arbejde i et OLC er meget selvstændigt, er det nødvendigt at den enkelte elev er disciplineret og motiveret under forløbet. Der er en høj grad af frihed under ansvar men også en tæt dialog med de enkelte undervisere, elevens kontaktlærer og den hovedforløbs ansvarlige. | På en typisk dag i OLC’et vil de enkelte elever efter behov skifte mellem de forskellige læringsrum. For at anvende OLC metoden optimalt, er det vigtigt at den enkelte elev lærer at anvende sin egen personlige læringsstil. Da arbejde i et OLC er meget selvstændigt, er det nødvendigt at den enkelte elev er disciplineret og motiveret under forløbet. Der er en høj grad af frihed under ansvar men også en tæt dialog med de enkelte undervisere, elevens kontaktlærer og den hovedforløbs ansvarlige. | ||
− | =Fordybelse og projektarbejde= | + | ==Fordybelse og projektarbejde== |
Som udgangspunkt foregår fordybelse og projektarbejde på skolen i skoletiden. Der kan opstå situationer hvor eleven med fordel kan udnytte sine læringsprofil ved at fordybe sig på andre lokationer for eksempel der hjemme. | Som udgangspunkt foregår fordybelse og projektarbejde på skolen i skoletiden. Der kan opstå situationer hvor eleven med fordel kan udnytte sine læringsprofil ved at fordybe sig på andre lokationer for eksempel der hjemme. | ||
[[Category:LUPv9]] | [[Category:LUPv9]] |
Revision as of 09:41, 26 January 2017
Mødetider og hjemmearbejde
Der er tilstedeværelsespligt i perioden fra 08:00 til 15:15 mandag til torsdag og 08:00 til 11:30 fredag.
Ud over de skemalagte lektioner skal der påregnes hjemmearbejde i form af forberedelse og opgaver. Mængden vil variere fra uge til uge, men vil udgøre cirka seks timer ugentligt.
Studiemiljø
Læringsforløbene er tilrettelagt i et Open Learning Center – OLC – som indeholder følgende læringsrum:
- Formidlings-områder
- Lærerstyret undervisning i formidlingslokale. Formidlinger vil typisk have en varighed af 45 minutter. Antallet af formidlinger vil variere fra fag til fag, men der vil i gennemsnit være cirka to formidlinger per dag.
- Fordybelses-områder
- Fordybelses områderne anvendes til fordybelse i de enkelte emner og til udarbejdelse af skriftlig dokumentation og opgavebesvarelse. I forbindelse med fordybelsesområderne vil der befinde sig en vejleder.
- Praksis-områder
- Gruppe eller selvstændigt praktisk arbejde i projekt- eller øvelses-form. I praksisområdet vil der være adgang til udstyr, software og materialer. I området vil der befinde sig en vejleder.
På en typisk dag i OLC’et vil de enkelte elever efter behov skifte mellem de forskellige læringsrum. For at anvende OLC metoden optimalt, er det vigtigt at den enkelte elev lærer at anvende sin egen personlige læringsstil. Da arbejde i et OLC er meget selvstændigt, er det nødvendigt at den enkelte elev er disciplineret og motiveret under forløbet. Der er en høj grad af frihed under ansvar men også en tæt dialog med de enkelte undervisere, elevens kontaktlærer og den hovedforløbs ansvarlige.
Fordybelse og projektarbejde
Som udgangspunkt foregår fordybelse og projektarbejde på skolen i skoletiden. Der kan opstå situationer hvor eleven med fordel kan udnytte sine læringsprofil ved at fordybe sig på andre lokationer for eksempel der hjemme.