TDC Scale/Notater

From Teknologisk videncenter
< TDC Scale
Revision as of 14:59, 1 June 2010 by Heth (talk | contribs) (Dokumentation)
Jump to: navigation, search

<accesscontrol>teacher</accesscontrol>

TDC Scale

Profiler

Profiler er den måde Scale håndterer brugere/telefoner.
Profilerne består af en telefon, der hænger sammen med en bruger, samt nummeret på den.
Profilen skal også tildeles licenser - Mere om dem senere.

Backup af profiler

Under telefonopsætning > profilopsæting kan man tage en backup af eksisterende profiler.
Den kan ændres og uploades igen så vi har en std config - Rael har en kopi af den.

Licenser

Under bestillinger kan man se/købe licenser
Det dækker over alt fra ekstra profiler til MoH og andre telefon funktioner.

Test Setup

Hvilke funktionaliteter skal afprøves?

  • Beskedsvar, evt. med E-mail
  • Ventemusik
  • Notering
  • Receptionist
  • Søgegruppe
  • Konference
  • Menuvalg
    • Tastemenu
    • Åbningstider

Login

Hvad skal setup'et bestå af?

Profiloplysninger på bruger (Ændre SIP adgangskode og Scale login password

  • Selvbetjening->oversigter->profiloplysninger

Tildel licens til profil/bruger

  • Selvbetjening->telefonopsætning->rettigheder vælg Tildel licens til telefonprofil

Beskedsvar

  • Tildel telefonsvarerlicenser til de profiler som har brug for det
    • Selvbetjening->telefonopsætning->rettigheder vælg Tildel licens til telefonprofil
  • Find kode for at konfigurere telefonopsætningen: Systemweb->Tjenester->brugerstyringsportal.
    • Se adgangskode her
  • Setup af enkelte brugers beskedsvar (Systemweb->brugere->(vælg bruger)->beskedsvar
    • Ikke nødvendigt
  • Gå ind i beskedboksen på telefonen og tast den midlertidige kode.
    • Ændre til personlig kode
    • Indtal dit eget navn

Menuvalg

Skal først oprettes

  • Systemweb->Tjenester->menuvalg->tilføj/rediger
Tilføj telefonnumre til Menuvalg

Tilføj også evt. pinkode

Dokumentation

Her er lidt at state med, og om vi skal have lov til at dele det ud, kunne man jo overveje.
http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/telefoni/faq.php?id=8566

Notater

Port 2208 skal åbnes i firewallen for receptioneisten og Call centeret
På switche er Voice VLAN'et 10 4 sidste porte er til ATA'er (De finder ikke selv Voice VLAN så de er static access porte på VLAN 10)