Difference between revisions of "TDC Scale/Notater"

From Teknologisk videncenter
Jump to: navigation, search
m (Login)
m (Login)
Line 25: Line 25:
 
= Login =
 
= Login =
 
*https://selvbetjening.tdc.dk/krumer/priv/std/showDefault.do
 
*https://selvbetjening.tdc.dk/krumer/priv/std/showDefault.do
 +
**Hvis spærret ring 80800160 Erhverv
 
<!--*https://scalelogin.tdc.dk/Login/-->
 
<!--*https://scalelogin.tdc.dk/Login/-->
 
==Hvad skal setup'et bestå af?==
 
==Hvad skal setup'et bestå af?==
 +
 
=Profiloplysninger på bruger (Ændre SIP adgangskode og Scale login password =
 
=Profiloplysninger på bruger (Ændre SIP adgangskode og Scale login password =
 
*Selvbetjening->oversigter->profiloplysninger
 
*Selvbetjening->oversigter->profiloplysninger

Revision as of 14:55, 1 June 2010

<accesscontrol>teacher</accesscontrol>

TDC Scale

Profiler

Profiler er den måde Scale håndterer brugere/telefoner.
Profilerne består af en telefon, der hænger sammen med en bruger, samt nummeret på den.
Profilen skal også tildeles licenser - Mere om dem senere.

Backup af profiler

Under telefonopsætning > profilopsæting kan man tage en backup af eksisterende profiler.
Den kan ændres og uploades igen så vi har en std config - Rael har en kopi af den.

Licenser

Under bestillinger kan man se/købe licenser
Det dækker over alt fra ekstra profiler til MoH og andre telefon funktioner.

Test Setup

Hvilke funktionaliteter skal afprøves?

  • Beskedsvar, evt. med E-mail
  • Ventemusik
  • Notering
  • Receptionist
  • Søgegruppe
  • Konference
  • Menuvalg
    • Tastemenu
    • Åbningstider

Login

Hvad skal setup'et bestå af?

Profiloplysninger på bruger (Ændre SIP adgangskode og Scale login password

  • Selvbetjening->oversigter->profiloplysninger

Tildel licens til profil/bruger

  • Selvbetjening->telefonopsætning->rettigheder vælg Tildel licens til telefonprofil

Beskedsvar

Dokumentation

Her er lidt at state med, og om vi skal have lov til at dele det ud, kunne man jo overveje.
http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/telefoni/faq.php?id=8566

Notater

Port 2208 skal åbnes i firewallen for receptioneisten og Call centeret
På switche er Voice VLAN'et 10 4 sidste porte er til ATA'er (De finder ikke selv Voice VLAN så de er static access porte på VLAN 10)