Difference between revisions of "TDC Scale/Notater"

From Teknologisk videncenter
Jump to: navigation, search
m (Beskedsvar)
m (Beskedsvar)
Line 34: Line 34:
 
*Selvbetjening->telefonopsætning->rettigheder vælg ''Tildel licens til telefonprofil''
 
*Selvbetjening->telefonopsætning->rettigheder vælg ''Tildel licens til telefonprofil''
 
=Beskedsvar=
 
=Beskedsvar=
*Systemweb->Tjenester->brugerstyringsportal.
+
*Tildel telefonsvarerlicenser til de profiler som har brug for det
Se adgangskode her
+
**Selvbetjening->telefonopsætning->rettigheder vælg Tildel licens til telefonprofil
 +
*Find kode for at konfigurere telefonopsætningen: Systemweb->Tjenester->brugerstyringsportal.
 +
**Se adgangskode her
 +
*Setup af enkelte brugers beskedsvar (Systemweb->brugere->(vælg bruger)->beskrdsvar
  
 
=Dokumentation=
 
=Dokumentation=

Revision as of 15:18, 1 June 2010

<accesscontrol>teacher</accesscontrol>

TDC Scale

Profiler

Profiler er den måde Scale håndterer brugere/telefoner.
Profilerne består af en telefon, der hænger sammen med en bruger, samt nummeret på den.
Profilen skal også tildeles licenser - Mere om dem senere.

Backup af profiler

Under telefonopsætning > profilopsæting kan man tage en backup af eksisterende profiler.
Den kan ændres og uploades igen så vi har en std config - Rael har en kopi af den.

Licenser

Under bestillinger kan man se/købe licenser
Det dækker over alt fra ekstra profiler til MoH og andre telefon funktioner.

Test Setup

Hvilke funktionaliteter skal afprøves?

  • Beskedsvar, evt. med E-mail
  • Ventemusik
  • Notering
  • Receptionist
  • Søgegruppe
  • Konference
  • Menuvalg
    • Tastemenu
    • Åbningstider

Login

Hvad skal setup'et bestå af?

Profiloplysninger på bruger (Ændre SIP adgangskode og Scale login password

  • Selvbetjening->oversigter->profiloplysninger

Tildel licens til profil/bruger

  • Selvbetjening->telefonopsætning->rettigheder vælg Tildel licens til telefonprofil

Beskedsvar

  • Tildel telefonsvarerlicenser til de profiler som har brug for det
    • Selvbetjening->telefonopsætning->rettigheder vælg Tildel licens til telefonprofil
  • Find kode for at konfigurere telefonopsætningen: Systemweb->Tjenester->brugerstyringsportal.
    • Se adgangskode her
  • Setup af enkelte brugers beskedsvar (Systemweb->brugere->(vælg bruger)->beskrdsvar

Dokumentation

Her er lidt at state med, og om vi skal have lov til at dele det ud, kunne man jo overveje.
http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/telefoni/faq.php?id=8566

Notater

Port 2208 skal åbnes i firewallen for receptioneisten og Call centeret
På switche er Voice VLAN'et 10 4 sidste porte er til ATA'er (De finder ikke selv Voice VLAN så de er static access porte på VLAN 10)