Difference between revisions of "TDC Scale/Notater"

From Teknologisk videncenter
Jump to: navigation, search
m (Beskedsvar)
m (Beskedsvar)
Line 38: Line 38:
 
*Find kode for at konfigurere telefonopsætningen: Systemweb->Tjenester->brugerstyringsportal.
 
*Find kode for at konfigurere telefonopsætningen: Systemweb->Tjenester->brugerstyringsportal.
 
**Se adgangskode her
 
**Se adgangskode her
*Setup af enkelte brugers beskedsvar (Systemweb->brugere->(vælg bruger)->beskrdsvar
+
*Setup af enkelte brugers beskedsvar (Systemweb->brugere->(vælg bruger)->beskedsvar
 +
**Ikke nødvendigt
 +
*Gå ind i beskedboksen på telefonen og tast den midlertidige kode.
 +
**Ændre til personlig kode
 +
**Indtal dit eget navn
  
 
=Dokumentation=
 
=Dokumentation=

Revision as of 15:29, 1 June 2010

<accesscontrol>teacher</accesscontrol>

TDC Scale

Profiler

Profiler er den måde Scale håndterer brugere/telefoner.
Profilerne består af en telefon, der hænger sammen med en bruger, samt nummeret på den.
Profilen skal også tildeles licenser - Mere om dem senere.

Backup af profiler

Under telefonopsætning > profilopsæting kan man tage en backup af eksisterende profiler.
Den kan ændres og uploades igen så vi har en std config - Rael har en kopi af den.

Licenser

Under bestillinger kan man se/købe licenser
Det dækker over alt fra ekstra profiler til MoH og andre telefon funktioner.

Test Setup

Hvilke funktionaliteter skal afprøves?

  • Beskedsvar, evt. med E-mail
  • Ventemusik
  • Notering
  • Receptionist
  • Søgegruppe
  • Konference
  • Menuvalg
    • Tastemenu
    • Åbningstider

Login

Hvad skal setup'et bestå af?

Profiloplysninger på bruger (Ændre SIP adgangskode og Scale login password

  • Selvbetjening->oversigter->profiloplysninger

Tildel licens til profil/bruger

  • Selvbetjening->telefonopsætning->rettigheder vælg Tildel licens til telefonprofil

Beskedsvar

  • Tildel telefonsvarerlicenser til de profiler som har brug for det
    • Selvbetjening->telefonopsætning->rettigheder vælg Tildel licens til telefonprofil
  • Find kode for at konfigurere telefonopsætningen: Systemweb->Tjenester->brugerstyringsportal.
    • Se adgangskode her
  • Setup af enkelte brugers beskedsvar (Systemweb->brugere->(vælg bruger)->beskedsvar
    • Ikke nødvendigt
  • Gå ind i beskedboksen på telefonen og tast den midlertidige kode.
    • Ændre til personlig kode
    • Indtal dit eget navn

Dokumentation

Her er lidt at state med, og om vi skal have lov til at dele det ud, kunne man jo overveje.
http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/telefoni/faq.php?id=8566

Notater

Port 2208 skal åbnes i firewallen for receptioneisten og Call centeret
På switche er Voice VLAN'et 10 4 sidste porte er til ATA'er (De finder ikke selv Voice VLAN så de er static access porte på VLAN 10)