Difference between revisions of "FreePBX/IVR"

From Teknologisk videncenter
Jump to: navigation, search
m (New page: =Interactive Voice Response= IVR - den digitale receptionist. Hvor PBX'en svarer opkaldet og siget ''"velkommen til Mercantec tast 1 for House of Technology 2 for kursusadministration ..."...)
 
m (Optagelse af lydfiler)
 
(4 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 5: Line 5:
 
|-valign="top" |
 
|-valign="top" |
 
|
 
|
[[Image:FreePBX IVR1.PNG|120px|left|thumb|FreePBX '''Inbound Call Control''']]
+
[[Image:FreePBX IVR1.PNG|150px|left|thumb|FreePBX Menu]]
 
|
 
|
 
==Er IVR installeret==
 
==Er IVR installeret==
Før IVR fungerer efter standardinstallation skal modulet IVR være installeret og enabled. I [[FreePBX]] menuen i venstre side skal '''IVR''' være under '''Inbound Call Control'''. Hvis den mangler skal IVR installeres og enables.
+
Før IVR fungerer efter standardinstallation skal modulerne IVR og Recordings være installeret og enabled. I [[FreePBX]] menuen i venstre side skal '''IVR''' være under '''Inbound Call Control''' og '''System Recordings''' under '''Internal Options & Configuration'''. Hvis den ene eller begge mangler skal de installeres og enables.
===Installation af IVR===
+
===Installation af moduler===
* Se artiklen installation af [[FreePBX/Udvidede faciliteter|Udvidede faciliteter]].  
+
* Se artiklen installation af [[FreePBX/Udvidede faciliteter|Udvidede faciliteter]].
 +
 
 
==Optagelse af lydfiler==
 
==Optagelse af lydfiler==
For at indtale lydfiler til IVR kan der enten anvendes en lydoptager som for eksempel [[Audacity]] eller lyden kan optages direkte fra din telefon. For at få den bedste lydkvalitet, anbefales det at bruge [[Audacity]] som kan fjerne støj og editeres i lydfilen.
+
For at indtale lydfiler til IVR kan der enten anvendes en lydoptager som for eksempel [[Audacity]] eller lyden kan optages direkte fra din telefon. Det er hurtigere at optage lydfilerne med telefonen men for at få den bedste lydkvalitet, anbefales det at bruge [[Audacity]] som kan fjerne støj og editere i lydfilen. De fleste anvender telefonen i første omgang og retter senere lydfilerne til med en person med professionel telefonstemme.
 
|-
 
|-
 
|}
 
|}
 +
 
=Links=
 
=Links=
 
*[http://www.freepbx.org/support/documentation/module-documentation/ivr-digital-receptionist FreePBX dokumentation om IVR]
 
*[http://www.freepbx.org/support/documentation/module-documentation/ivr-digital-receptionist FreePBX dokumentation om IVR]
 +
*[http://audacity.sourceforge.net/ Audacity]
 
[[Category:Asterisk]][[Category:FreePBX]]
 
[[Category:Asterisk]][[Category:FreePBX]]

Latest revision as of 07:40, 18 June 2011

Interactive Voice Response

IVR - den digitale receptionist. Hvor PBX'en svarer opkaldet og siget "velkommen til Mercantec tast 1 for House of Technology 2 for kursusadministration ..."

Forudsætninger

FreePBX Menu

Er IVR installeret

Før IVR fungerer efter standardinstallation skal modulerne IVR og Recordings være installeret og enabled. I FreePBX menuen i venstre side skal IVR være under Inbound Call Control og System Recordings under Internal Options & Configuration. Hvis den ene eller begge mangler skal de installeres og enables.

Installation af moduler

Optagelse af lydfiler

For at indtale lydfiler til IVR kan der enten anvendes en lydoptager som for eksempel Audacity eller lyden kan optages direkte fra din telefon. Det er hurtigere at optage lydfilerne med telefonen men for at få den bedste lydkvalitet, anbefales det at bruge Audacity som kan fjerne støj og editere i lydfilen. De fleste anvender telefonen i første omgang og retter senere lydfilerne til med en person med professionel telefonstemme.

Links