Difference between revisions of "FreePBX/Udvidede faciliteter"

From Teknologisk videncenter
Jump to: navigation, search
m
m
Line 12: Line 12:
 
I Queues eller køer kan man sætte opkald i kø indtil personalet er ledig til at tage opkaldet. I en Typisk kø får man periodisk at vide hvilket nummer i køen man er og der afspilles afstressende musak.  
 
I Queues eller køer kan man sætte opkald i kø indtil personalet er ledig til at tage opkaldet. I en Typisk kø får man periodisk at vide hvilket nummer i køen man er og der afspilles afstressende musak.  
 
*Se eksempel på oprettelse af [[/Queues | Queue]]
 
*Se eksempel på oprettelse af [[/Queues | Queue]]
 +
 +
=Incoming Routes=
 +
Indgående opkald gennem trunks skal stilles videre til næste punt i kald-flowet.
 +
*[Se eksempe på oprettelse af [[/Incoming Route|Incoming Route]]
  
 
=Time Gropus/Conditions=
 
=Time Gropus/Conditions=

Revision as of 05:16, 23 June 2011

System Recordings

System Recordings er typisk indtalte talebeskeder som for eksempel "Velkommen til Mercantec" eller "Tryk 1 for salg eller Tryk 2 for Hotline"

Announcement

En announcement er en talebesked der afspilles i telefonen. Talebeskeden der skal afspilles optages først med System Recordings.

IVR

Interactive Voice Response er en digital receptionist. For eksempel "Tryk 1 for salg eller Tryk 2 for Hotline" hvorefter IVR'en vil viderestille opkaldet alt efter brugerens indtastning. Menubeskeden der skal afspilles optages først med System Recordings.

  • Se eksempel på oprettelse af IVR

Queues

I Queues eller køer kan man sætte opkald i kø indtil personalet er ledig til at tage opkaldet. I en Typisk kø får man periodisk at vide hvilket nummer i køen man er og der afspilles afstressende musak.

  • Se eksempel på oprettelse af Queue

Incoming Routes

Indgående opkald gennem trunks skal stilles videre til næste punt i kald-flowet.

Time Gropus/Conditions

Time Conditions er viderestilling baseret på dato og tidspunkt. For eksempel "De har ringet udenfor normal ådningstid..."