Difference between revisions of "FreePBX/Udvidede faciliteter"
m |
m (→Incoming Routes) |
||
Line 32: | Line 32: | ||
==Incoming Routes== | ==Incoming Routes== | ||
Indgående opkald gennem trunks skal stilles videre til næste punt i kald-flowet. | Indgående opkald gennem trunks skal stilles videre til næste punt i kald-flowet. | ||
− | * | + | *Se eksempe på oprettelse af [[/Incoming Route|Incoming Route]] |
+ | ==Trunks== | ||
+ | *Se eksempel på oprettelse af IAX2 trunk [[/IAX2|melleme hold-2 og hold-3]] | ||
==Time Gropus/Conditions== | ==Time Gropus/Conditions== |
Revision as of 12:19, 23 June 2011
Udvidede faciliteterUdvidede faciliteter er de bygge-klodser hvormed et mere avanceret Call-flow system opbygges. Call-flowCall-flows - også kaldet kalds-flow på dansk - er det design der laves for at opbygge et telefonsystem til en organisation. Design af Call-flowsNår man laver et Call-flow er det en god ide at designe det i opkaldets retning. Altså hvad skal der ske når kunden ringer op på vores hovednummer. Der skal foreksempel afspilles en "Velkommen til ..." besked. Konfiguration af Call-flowsEfter at have designet Call-flowet skal det konfigureres. Dette foregår nemmest fra højre mod venstre. Altså bagfra. |
System Recordings
System Recordings er typisk indtalte talebeskeder som for eksempel "Velkommen til Mercantec" eller "Tryk 1 for salg eller Tryk 2 for Hotline"
- Sådan foretages System Recordings
Announcement
En announcement er en talebesked der afspilles i telefonen. Talebeskeden der skal afspilles optages først med System Recordings.
- Se eksempel på oprettelse af Announcement
IVR
Interactive Voice Response er en digital receptionist. For eksempel "Tryk 1 for salg eller Tryk 2 for Hotline" hvorefter IVR'en vil viderestille opkaldet alt efter brugerens indtastning. Menubeskeden der skal afspilles optages først med System Recordings.
- Se eksempel på oprettelse af IVR
Queues
I Queues eller køer kan man sætte opkald i kø indtil personalet er ledig til at tage opkaldet. I en Typisk kø får man periodisk at vide hvilket nummer i køen man er og der afspilles afstressende musak.
- Se eksempel på oprettelse af Queue
Incoming Routes
Indgående opkald gennem trunks skal stilles videre til næste punt i kald-flowet.
- Se eksempe på oprettelse af Incoming Route
Trunks
- Se eksempel på oprettelse af IAX2 trunk melleme hold-2 og hold-3
Time Gropus/Conditions
Time Conditions er viderestilling baseret på dato og tidspunkt. For eksempel "De har ringet udenfor normal ådningstid..."
- Se eksempel på oprettelse af Time Condition