Difference between revisions of "FreePBX/Udvidede faciliteter"

From Teknologisk videncenter
Jump to: navigation, search
m
m (Incoming Routes)
Line 32: Line 32:
 
==Incoming Routes==
 
==Incoming Routes==
 
Indgående opkald gennem trunks skal stilles videre til næste punt i kald-flowet.
 
Indgående opkald gennem trunks skal stilles videre til næste punt i kald-flowet.
*[Se eksempe på oprettelse af [[/Incoming Route|Incoming Route]]
+
*Se eksempe på oprettelse af [[/Incoming Route|Incoming Route]]
 +
==Trunks==
 +
*Se eksempel på oprettelse af IAX2 trunk [[/IAX2|melleme hold-2 og hold-3]]
  
 
==Time Gropus/Conditions==
 
==Time Gropus/Conditions==

Revision as of 13:19, 23 June 2011

Udvidede faciliteter

Udvidede faciliteter er de bygge-klodser hvormed et mere avanceret Call-flow system opbygges.

Call-flow

Call-flows - også kaldet kalds-flow på dansk - er det design der laves for at opbygge et telefonsystem til en organisation.

Design af Call-flows

Når man laver et Call-flow er det en god ide at designe det i opkaldets retning. Altså hvad skal der ske når kunden ringer op på vores hovednummer. Der skal foreksempel afspilles en "Velkommen til ..." besked.

Konfiguration af Call-flows

Efter at have designet Call-flowet skal det konfigureres. Dette foregår nemmest fra højre mod venstre. Altså bagfra.

Eksempel på Call-flow

System Recordings

System Recordings er typisk indtalte talebeskeder som for eksempel "Velkommen til Mercantec" eller "Tryk 1 for salg eller Tryk 2 for Hotline"

Announcement

En announcement er en talebesked der afspilles i telefonen. Talebeskeden der skal afspilles optages først med System Recordings.

IVR

Interactive Voice Response er en digital receptionist. For eksempel "Tryk 1 for salg eller Tryk 2 for Hotline" hvorefter IVR'en vil viderestille opkaldet alt efter brugerens indtastning. Menubeskeden der skal afspilles optages først med System Recordings.

  • Se eksempel på oprettelse af IVR

Queues

I Queues eller køer kan man sætte opkald i kø indtil personalet er ledig til at tage opkaldet. I en Typisk kø får man periodisk at vide hvilket nummer i køen man er og der afspilles afstressende musak.

  • Se eksempel på oprettelse af Queue

Incoming Routes

Indgående opkald gennem trunks skal stilles videre til næste punt i kald-flowet.

Trunks

Time Gropus/Conditions

Time Conditions er viderestilling baseret på dato og tidspunkt. For eksempel "De har ringet udenfor normal ådningstid..."