Difference between revisions of "FreePBX/Udvidede faciliteter"
m (→Konfiguration af Call-flows) |
|||
Line 14: | Line 14: | ||
|- | |- | ||
| | | | ||
− | + | [[Image:Asterisk IVR.png|600px|left|thumb|Eksempel på Call-flow]] | |
− | |||
− | |600px|left|thumb|Eksempel på Call-flow]] | ||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
− | |||
==System Recordings== | ==System Recordings== | ||
System Recordings er typisk indtalte talebeskeder som for eksempel '''"Velkommen til Mercantec"''' eller '''"Tryk 1 for salg eller Tryk 2 for Hotline'''" | System Recordings er typisk indtalte talebeskeder som for eksempel '''"Velkommen til Mercantec"''' eller '''"Tryk 1 for salg eller Tryk 2 for Hotline'''" |
Revision as of 07:11, 17 November 2011
Udvidede faciliteterUdvidede faciliteter er de bygge-klodser hvormed et mere avanceret Call-flow system opbygges. Call-flowCall-flows - også kaldet kalds-flow på dansk - er det design der laves for at opbygge et telefonsystem til en organisation. Design af Call-flowsNår man laver et Call-flow er det en god ide at designe det i opkaldets retning. Altså hvad skal der ske når kunden ringer op på vores hovednummer. Der skal foreksempel afspilles en "Velkommen til ..." besked. Konfiguration af Call-flowsEfter at have designet Call-flowet skal det konfigureres. Dette foregår nemmest fra højre mod venstre. Altså bagfra. |
System Recordings
System Recordings er typisk indtalte talebeskeder som for eksempel "Velkommen til Mercantec" eller "Tryk 1 for salg eller Tryk 2 for Hotline"
- Sådan foretages System Recordings
Announcement
En announcement er en talebesked der afspilles i telefonen. Talebeskeden der skal afspilles optages først med System Recordings.
- Se eksempel på oprettelse af Announcement
IVR
Interactive Voice Response er en digital receptionist. For eksempel "Tryk 1 for salg eller Tryk 2 for Hotline" hvorefter IVR'en vil viderestille opkaldet alt efter brugerens indtastning. Menubeskeden der skal afspilles optages først med System Recordings.
- Se eksempel på oprettelse af IVR
Queues
I Queues eller køer kan man sætte opkald i kø indtil personalet er ledig til at tage opkaldet. I en Typisk kø får man periodisk at vide hvilket nummer i køen man er og der afspilles afstressende musak.
- Se eksempel på oprettelse af Queue
Incoming Routes
Indgående opkald gennem trunks skal stilles videre til næste punt i kald-flowet.
- Se eksempe på oprettelse af Incoming Route
Trunks
Trunks er ind og ud gående opkald til FreePBX
- Se eksempel på oprettelse af IAX2 trunk melleme hold-2 og hold-3
Time Gropus/Conditions
Time Conditions er viderestilling baseret på dato og tidspunkt. For eksempel "De har ringet udenfor normal ådningstid..."
- Se eksempel på oprettelse af Time Condition