Difference between revisions of "FreePBX/Udvidede faciliteter"
m (→Eksempel) |
(→Eksempel) |
||
Line 52: | Line 52: | ||
**Hvis ingen time conditions er indenfor intervallet stilles videre til announcement "Kontoret er lukket - vores åbningstider er ..." | **Hvis ingen time conditions er indenfor intervallet stilles videre til announcement "Kontoret er lukket - vores åbningstider er ..." | ||
− | |||
[[Category:FreePBX]] | [[Category:FreePBX]] |
Revision as of 20:58, 4 January 2016
Udvidede faciliteterUdvidede faciliteter er de bygge-klodser hvormed et mere avanceret Call-flow system opbygges. Call-flowCall-flows - også kaldet kalds-flow på dansk - er det design der laves for at opbygge et telefonsystem til en organisation. Design af Call-flowsNår man laver et Call-flow er det en god ide at designe det i opkaldets retning. Altså hvad skal der ske når kunden ringer op på vores hovednummer. Der skal foreksempel afspilles en "Velkommen til ..." besked. Konfiguration af Call-flowsEfter at have designet Call-flowet skal det konfigureres. Dette foregår nemmest fra højre mod venstre. Altså bagfra. |
|
System Recordings
System Recordings er typisk indtalte talebeskeder som for eksempel "Velkommen til Mercantec" eller "Tryk 1 for salg eller Tryk 2 for Hotline"
- Sådan foretages System Recordings
Announcement
En announcement er en talebesked der afspilles i telefonen. Talebeskeden der skal afspilles optages først med System Recordings.
- Se eksempel på oprettelse af Announcement
IVR
Interactive Voice Response er en digital receptionist. For eksempel "Tryk 1 for salg eller Tryk 2 for Hotline" hvorefter IVR'en vil viderestille opkaldet alt efter brugerens indtastning. Menubeskeden der skal afspilles optages først med System Recordings.
- Se eksempel på oprettelse af IVR
Queues
I Queues eller køer kan man sætte opkald i kø indtil personalet er ledig til at tage opkaldet. I en Typisk kø får man periodisk at vide hvilket nummer i køen man er og der afspilles afstressende musak.
- Se eksempel på oprettelse af Queue
Incoming Routes
Indgående opkald gennem trunks skal stilles videre til næste punt i kald-flowet.
- Se eksempe på oprettelse af Incoming Route
Trunks
Trunks er ind og ud gående opkald til FreePBX
- Se eksempel på oprettelse af IAX2 trunk melleme hold-2 og hold-3
Time Groups og Time Conditions
- En Time Condition er et tidsinterval
- En Time Group er en samling af en eller flere Time Conditions
Eksempel
- Time condition 1 - Mandag til torsdag fra 08:00 til 16:00
- Time condition 2 - fredag fra 08:00 til 14:30
- Time group "Åbningstider" anvender Time condition 1 og Time condition 2
- Hvis en time condition er indenfor intervallet stilles videre til IVR
- Hvis ingen time conditions er indenfor intervallet stilles videre til announcement "Kontoret er lukket - vores åbningstider er ..."